lördag 21 januari 2012

Lekkamrater

Min fina Elvira börjar bli så stor. Hon börjar få en del kompisar som hon leker med och pratar mycket om.
Just nu är hon inne hos grannarna och leker med deras tvillingtjejer, Emma och Ida. Dom springer emellan vårat och deras hus och leker, har nog lite svårt att bestämma sig var de ska leka. Emma och Ida har en massa prinsesssaker vilket Elvira ÄLSKAR just nu så jag förstår varför hon vill vara där.

Tänker på när man själv var liten och bodde i en liten by på skånska landsbygden. Man hade inte så många lekkamrater i närheten då, tvärs över gatan bodde Camilla som gick i min klass och henne lekte jag självklart mycket med men alla andra kompisar bodde en bit bort och man behövde bli skjutsade dit. Kunde inte bli spontanlek då inte.
Därför är det ett plus att bo där vi bor nu men jag saknar verkligen Skåne och livet på "lannet". Närheten till mamma och pappa, Daniel och Ida är det jag saknar mest. Vem vet, en dag så kanske vi flyttar på oss men just nu får jag njut av Elviras glädje att kunna gå över till grannarna och ringa på dörren och fråga om dom kan leka =) Det värmer mitt mammahjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar