tisdag 3 januari 2012

Grrrr

Idag har jag inte varit på mitt trevligaste humör, trött, grinig, opedagogisk, trist mm, mm, mm....
Det har varit en skitnatt kan man säga, på alla sätt och vis. Jag fick amma och byta blöjor varannan timme hela natten, vilket resulterade i att jag var Häxan surtant när jag väl kom ur sängen. Tur att maken var hemma idag så han kunde underhålla Elvira.

Nästa vecka börjar Elvira på fsk igen efter julledigheten och det är bra och kul för henne för just förtillfället känner jag mig inte så påhittig och pysslig som mamma...... Har dåligt samvete för att hon mest tittar på film (dock bra film, Fem myror är fler än fyra elefanter) och får leka själv, laga mat gör vi dock tillsammans och det är jätte mysigt och kul. Hon tycker verkligen om att hjälpa till, bäst att passa på innan hon blir äldre och lessnar  =)

Tur att jag har en tålmodig och omtänksam make som orkar med mina humörsvägningar och som räddat denna dag och fått mig på bättre humör, tillsammans med mina fina tjejer. 

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag är inte speciellt påhittig med mina barn. Jag är helt enkelt inte en sån människa. De klarar sig ändå och kommer på egna saker att göra.

    Bortfallen sömn är som att få en injektion av megabitterfittans värsta humör. :)

    Jag önskar dig en riktigt fin onsdag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Med tanke på vad jag jobbar med borde jag vara värsta pyssel- och lekmamman men det kan jag tyvärr säga att jag inte är.
    Eller vissa dagar är jag det =)

    SvaraRadera