måndag 19 december 2011

Tell me why I don´t like monday....

Jag tror att vår minsta dotter är en måndagshatare =)
Samma visa denna måndag som förra, gnällig eftermiddag. På förmiddagen har jag varit hos frissan och fixat julfrisyren och då sov hon och var så snäll och go. Antar att hon tar igen det nu, babybjörnen som gäller för hela slanten och när jag testat att lägga ner henne när hon somnat börjar hon gnälla....

Elvira har nu gått ner i tid på fsk och går nu 8,30 - 13,30 vilket betyder att jag lämnar och hämtar igen. Alltså upp på morgonen och göra sig iordning. Jag har blivit bortskämd de senaste veckorna när maken lämnat =)

Tråkigt nog har jag, Elvira och kanske oxå Majken blivit förkylda. Jag är mest förkyld och håller på att tappa rösten. Ska försöka vila bort det innan jul men det är inte helt lätt.

Nu har vi nedräkning till mamma och pappa kommer och till julafton. Sakta men säkert börjar allt falla på plats med inköp, bak och annat. Jag har några julklappar kvar, hoppas att jag hittar något bra och det jag vill ge bort =)

1 kommentar:

  1. Lilla Majken känner kanske av att det blir annorlunda efter helgen. Måndag, pappa åker till jobbet och storasyster till förskolan.
    Krya på dig och se till att vila rösten så att du kan sjunga vackert som Karl-Bertil Jonssons mamma på julaftonsmorgon. ;)
    Kramar till dig och familjen

    SvaraRadera