lördag 17 mars 2012

?????

När man liten är man någons barn (Jonsgårdens tös), med tiden blir man någons partner (Pontus fru) och så får man glädjen att bli förälder ( Elvira & Majkens mamma). Men var tar jaget vägen, var är Linnea i allt detta???
Just nu i ett virrvarr av sjukdomar och trötthet vill jag bara trycka på pausknappen, åka iväg till en lugn plats och vila och hitta tillbaka till MIG. För att sedan komma hem igen en glad, pigg, engagerad mamma.
Inte så kul och positivt inlägg idag men det är såhär jag är just nu, fundersam och lite vilse.

3 kommentarer:

  1. Först och främst - det är Linnea på bilden! Min Linnea, hon som numera har fått flera titlar i sitt bagage.
    Sen, jag vet precis hur du menar. Mycket cirklar kring att allt ska fungera för barn och partnern. Och huset. Ibland sitter jag och funderar, precis som du, hur ska jag hitta en bra balans där allt känns bra?
    Kan du inte ta dig lite tid på egen hand? Gå på spa/café/bibliotek/skogspromenad, och fundera kring dig och dina tankar i det liv du har nu. :)
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Usch ja, eller vad jag ska säga. Jag känner igen mig massor, man hinner o orkar ju inte tänka på vem man själv är, alla ska passas upp o allt ska skötas. Men men, tänk så underbart att få vara mamma och fru, all kärlek man får ge och få tillbaka. När dom små är lite större kan man nog hinna med sig själv lite bättre, få mer tid för sig själv.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar tar mer på krafterna än andra, speciellt i dessa sjuktider och när liten sover dåligt.
    Så snart man börjar med mat och drar ner på amningen så ska jag hitta mer tid för mig själv =)
    Kramar till er båda!!!

    SvaraRadera